Citáty z knih

"Máš oči jako tabák" (Václav Hrabě)
"Mrs. Dalloway said she would buy the flowers herself." (Virginia Woolf)
"Láska je." (Paulo Coelho)
"Na cestě není cíl, cesta je cíl." (Beat Generation)

15 listopadu, 2008

Phil Shöenfelt - Feťácká láska




Po dlouhé době mě nějaká knížka zaujala natolik, abych ji zařadila do svého čtenářského deníku. Cesta k tomuto titulu tentokrát nebyla na doporučení, ale úplně náhodná. Byla jsem si v Plzni vypůjčit Orhama Pamuka a v regálu jsem našla i Feťáckou lásku. Zaujala mě velikost knížky, která se jevila jako ideální do ruky, tedy vhodná ke čtení při cestě do školy a ze školy. 

Hned ze začátku mě kniha vtáhla úplně a doslova do sebe. Co mě také zaujalo, je prostředí Londýna. Co se odehrává v Londýně, to je pro mě.

Feťácké prostředí je odlišné, to na co jsme zvyklí z německých titulů se nekoná. Je cítit jakýsi konzervatismus a bouření se proti němu. Stejný pohled nám nabízí třeba Trainspotting.  Máme zde80. léta, Londýn, Phila a Cissy. Phil skončí s drogama a pak po letech narazí na Cissy. Žijí spolu a Phil se opět stane závislým. Snaží se vydělat prodejem, chvíli to klape, ale poté se to posere. Klasický příběh, ale velice dobře čitelný. Hlavní děj je okořeněn různými epizodami (fesťák v Gloucesteru a rozbitá dodávka, předávkování černocha ve vaně, zařizování slumu...).

Celkově se mi tato kniha moc líbila a spíše než příběh sám je důležitá celá atmosféra příběhu, která opět dává tušit jak blízko má umělec ke světu drogově závislých z hlediska fantasknosti a jinému pohledu na realitu.  

Žádné komentáře: